یکی از آفت های مقاله نویسی و پایان نامه نویسی، کپی کردن ناخودآگاه از منابع مختلف و گه گاه فراموشی نویسندگان در ارجاع دهی مناسب هنگام تنظیم نهایی مقاله می باشد. در این نوشته به مساله تشابه یابی و بررسی سرقت ادبی در مقالات زبان انگلیسی می پردازیم.

 

ضرورت تشابه یابی و بررسی سرقت ادبی

از سوی دیگر برخی از ژورنالهای تخصصی شیوه های خاص مقاله نویسی را دنبال می کنند و این باعث ایجاد مشکل در هنگام پذیرش مقاله شما می شود. زیرا تقریبا همه ژورنالهای علمی و پژوهشی از سرویس هایی چون iThenticate  استفاده می کنند. آیتنتیکت یک سرویس حرفه ای تشخیص کپی پِیست و همچنین سرقت ادبی است. این سرویس اکنون توسط ناشران، مجلات علمی معتبر و گروه های پژوهشی در سراسر دنیا استفاده می گردد.

 

چه وقت به بررسی سرقت ادبی بپردازیم؟

تا قبل از انتشار مقاله توسط ژورنال از خدمت تشابه یابی و بررسی سرقت ادبی استفاده کنید تا از اصالت آن اطمینان لازم حاصل شود. می توان گزارش دقیق میزان و درصد سرقت ادبی را با ارایه مستندات و ارجاعات معتبر از منبعی که کپی برداری صورت گرفته است با کمک این بانک اطلاعاتی مشخص کرد. در حال حاضر کلیه ژورنالهای علمی و معتبر دنیا و همچنین پایگاههای آرشیو کننده آنها همچون  IEEE، Wiley ، Nature، Springer ،Elsevier  و… از این سرویس استفاده می کنند و مقالاتی که برای این ژورنالها ارسال میشود از لحاظ سرقت ادبی و همپوشانی قبل از ارسال به داوران توسط این سایت چک می شود و اگر مقاله دارای سرقت ادبی و همپوشانی باشد، مقاله حتما رد (ریجکت) خواهد شد.

 

چند درصد تشابه را سرقت ادبی بحساب می آورند؟

این ژورنال های علمی معمولا ۲۵ تا ۳۵ درصد تشابه را با اغماض قبول می کنند اما اگر درصد تشابه بیش از این شود مقاله را بدون خواندن و بررسی رد خواهند کرد. پس بهتر است محققان قبل از ارسال مقاله به ژورنالها حتما مقاله را با این سرویس چک کنند تا اگر دارای سرقت ادبی یا همپوشانی باشد آن را اصلاح نمایند. ما در تعاونی ترجمه این امکان را فراهم آورده ایم تا علاوه بر ترجمه تخصصی مقاله، محققان بدون نیاز به پرداخت ارز خارجی و با قیمتی بسیار مناسب از این سرویس بین المللی استفاده نمایند.

حالا برای سفارش ترجمه در قزوین به بخش ترجمه وبسایت ما بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up
گفتگو با تیم پشتیبانی تعاونی ترجمه
ارسال